Uitbreiding pand WTH Vloerverwarming

Uitbreiding schept ruimte voor opleidingscentrumWTH loopt warm voor grootschalige uitbreiding WTH laat zien dat vloerverwarming- en koeling de toekomst heeft. De marktleider op dit gebied staat namelijk voor de tweede keer binnen vijf jaar voor een stevige uitbreiding.

WTH Vloerverwarming en -koeling stond ook medio 2003 voor een grootschalige uitbreiding. Destijds betrok WTH een nieuw pand waar momenteel zo’n 150 mensen werkzaam zijn. Het pand in Dordrecht krijgt nu een extra verdieping van 450m2. De uitbreiding zorgt voor 36 extra werkplekken en een ruimte voor educatieve doeleinden. OpleidingscentrumDoor de nieuwe bouwlaag, die naar verwachting eind maart 2008 klaar is, wordt er ruimte gecreëerd in de bestaande bouw en ingericht als professioneel opleidingscentrum. Algemeen directeur Rob Heuperman licht toe: “Het opleidingscentrum gaat 55 m2 beslaan. Een zeer nuttige ruimte, zowel voor eigen medewerkers als voor klanten, die hier alle ins en outs leren van onze systemen. Het centrum wordt voorzien van werkende installaties. Ideaal voor praktijkvoorbeelden tijdens trainingen.”Een duurzaam en comfortabel pand

Met de uitbreiding geeft WTH een visitekaartje af dat staat als een huis. “Ons hele pand is al voorzien van eigen verwarmings- en koelingssystemen en dat wordt doorgetrokken in de nieuwe bouwlaag. Het gebouw is dus energiezuinig en comfortabel, dankzij verwarmde en gekoelde muren en vloeren. Bijzonder zijn ook de zonnecollectoren op de derde verdieping, die de complete zijvleugel voorzien van energie. Dit gebeurt door middel van silicium lichtcellen op het duurzame kunststof dak. De geïntegreerde PV-panelen bevatten amorfe cellen die geabsorbeerd licht direct omzetten in elektrische stroom. WTH heeft als tweede in Nederland een dergelijke installatie.”Geen CO2-uitstoot

Het hele pand is vrij van gasaansluitingen en veroorzaakt geen extra CO2-uitstoot dankzij het gebruik van groene stroom en de zelfopgewekte zonne-energie. Dergelijke installaties sluiten nauw aan op WTH’s visie op duurzaam en comfortabel verwarmen en koelen”, aldus Rob Heuperman.

Publicatiedatum: 9 november 2007