WTH behaalt hoogste energielabel

WTH behaalt met EPC van 0,36 het hoogste energielabel

Ieder die zijn pand verkoopt, moet tegenwoordig beschikken over een energielabel. Ook WTH Vloerverwarming en -koeling screende onlangs zijn pand voor dit label. Niet voor een verhuizing, maar puur om de energieprestaties van het pand te meten. Het gebouw slaagde met vlag en wimpel. Daarmee heeft WTH een levensgroot visitekaartje in handen. Het pand is namelijk voorzien van eigen verwarming- en koelingsystemen.

WTH mocht het hoogst haalbare energielabel (A++) in ontvangst nemen. Voor het label dient de EPC kleiner dan 0,5 te zijn. WTH scoorde een EPC van maar liefst 0,36. Dit is redelijk uniek, omdat het gebouw ook een productiehal van ruim 1900 m2bevat. Een prestatie van formaat, die bewijst dat het een zeer energiezuinig pand is.

Op 17 juli a.s. reikt Ferdinand van der Oever, Wethouder Economische Zaken van Dordrecht, het energielabel uit aan WTH.

WTH-systemen bewijzen hun waarde

WTH heeft de uitmuntende score te danken aan onder meer eigen systemen met warmtepompen en open bronnen. Daarnaast maakt WTH ook gebruik van andere systemen en heeft het diverse maatregelen getroffen om dit label te behalen. Algemeen directeur Rob Heuperman licht toe: “We hebben zowel vloer- als wandverwarming- en koeling toegepast met een naregeling per ruimte. Bijzonder zijn ook de zonnecollectoren die de complete zijvleugel voorzien van energie. Dit gebeurt door middel van silicium lichtcellen verwerkt in het duurzame kunststof dak. De geïntegreerde PV-panelen zetten licht om in elektrische stroom. WTH heeft als tweede in Nederland een dergelijke installatie.”

Duidelijke visie op duurzaam verwarmen en koelen

Naast de bovenstaande systemen is het hele pand vrij van gasaansluitingen en veroorzaakt het geen extra CO2-uitstoot. Dit is te danken aan het gebruik van groene stroom en zelfopgewekte zonne-energie. Dergelijke installaties sluiten nauw aan op WTH’s visie op duurzaam en comfortabel verwarmen en koelen.

Publicatiedatum: 10 juli 2008