WTH haalt hoogste trede op CO₂prestatieladder

Dordrecht – WTH is per 1 september 2011 gecertificeerd voor niveau 5, de hoogste trede op de CO2-prestatieladder van ProRail. Een bijzondere prestatie, vooral omdat WTH dit resultaat in één stap heeft bereikt zonder hulp van buitenaf. De certificering toont aan dat WTH op alle fronten serieus werk maakt van energiebesparing en CO2 uitstoot.

De CO2-prestatieladder is ontwikkeld door ProRail om bedrijven die deelnemen aan aanbestedingen uit te dagen en te stimuleren hun eigen CO2-productie te kennen en te verminderen. WTH is met haar energiezuinige systemen altijd al betrokken bij duurzame projecten. Deze certificering zorgt voor een bevestiging dat zij CO2- bewust handelt in de bedrijfsvoering, maar ook bij de uitvoering van projecten.

Laag energieverbruik in alle facetten

Het bedrijfspand van WTH heeft een extreem laag energieverbruik en behoort dan al tot een van de energiezuinigste gebouwen van Nederland. Alle Pc’s in het pand worden binnenkort vervangen door zogenaamde 'thin-clients' die maar 1/3 van de PC-energie verbruiken. Ook bij de keuze van het wagenpark houdt WTH rekening met milieu. Iedere nieuwe personenauto die nu wordt besteld is een energielabel A auto. Efficiënt werken is al jaar en dag een aandachtspunt bij WTH. Ook dat heeft zijn invloed op de duurzaamheid van projecten. 10% minder afval levert een aanzienlijk CO2 reductie op. Het voorkomen van naleveringen heeft tot gevolg dat vrachtwagens minder vaak moeten uitrijden. En een goede voorbereiding van een project zorgt ervoor dat monteurs niet onnodig naar een project moeten gaan.

Toekomst

De toekenning van het certificaat toont aan dat WTH op de goede weg is. Maar duurzaam ondernemen is een continu proces. Zo wordt er al nagedacht over de inzet van drie windmolens op het terrein en worden er steeds meer duurzame materialen en innovatieve technieken toegepast. WTH doet er alles aan om ook in de toekomst op de hoogste trede van de ladder te blijven.

Publicatiedatum: 5 september 2011