Nog meer CO2-reductie bij WTH door plaatsing van drie windmolens

Op het dak van WTH vloerverwarming in Dordrecht prijken sinds vorige week drie windmolens. Deze windmolens zorgen voor een reductie van de CO2-uitstoot van het bedrijf. Samen met een aantal andere duurzame oplossingen in het bedrijfspand zorgt dit ervoor dat WTH het op zes na zuinigste pand van Nederland heeft.

WTH is al jaren heel bewust bezig met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen; duurzaamheid zit in de genen.WTH biedt duurzame oplossingen voor verwarmen en koelen voor haar klanten. Volgens directeur Rob Heuperman doet WTH dat niet alleen omdat de markt dat vraagt, maar duurzaamheid is diep verankerd in de bedrijfsfilosofie. “We willen de wereld goed achterlaten voor de volgende generatie. Ons eigen pand is het op zes na zuinigste pand van heel Nederland. Daar zijn we heel trots op”. WTH heeft dat bereikt door warmte en koude opslag in de grond. Bovendien bevinden zich zonnecollectoren op het dak, maakt het pand gebruik van frequentiegestuurde verlichting, heeft WTH een energiezuinig wagenpark, leveren zij afval gescheiden aan en kopen duurzaam in. En nu zijn er dus drie windmolens aan dit hele pakket van duurzame maatregelen toegevoegd, die zorgen voor nog meer CO2-reductie.

In september 2011 is WTH al gecertificeerd voor de hoogste trede op de CO2-prestatieladder. Deze prestatieladder is ontwikkeld door ProRail om bedrijven die deelnemen aan aanbestedingen uit te dagen en te stimuleren hun eigen CO2-productie te kennen en te verminderen. Het beheer van de CO2-prestatieladder is inmiddels in handen van de Stichting Klimaatvriendelijk Aanbesteden en Ondernemen (SKAO). De certificering toont aan dat WTH op alle fronten serieus werk maakt van energiebesparing en CO2-uitstoot.

Publicatiedatum: 14 maart 2012