Energie besparen: hoe doe je dat?

WTH bij Dordts Duurzaamheidscafé op woensdag 7 november.

Energie wordt steeds duurder. Dat maakt het belang van energiebesparing steeds groter. Bovendien is energie besparen goed voor het milieu. Daarom geeft WTH, samen met bewoners en bedrijven, op woensdag 7 november informatie over maatregelen om energie te besparen in het Dordts Duurzaamheidscafé Plus.

In de spiksplinternieuwe Duurzaamheidsfabriek in het Leerpark wordt van 18.30 tot 21.30 uur de eerste Dordtse Energiebesparingsmarkt gehouden. Het organiserende burgerplatform Duurzaamheid Dordrecht wil met dit speciale Duurzaamheidscafé zoveel mogelijk inwoners uit de Drechtsteden informeren over mogelijkheden om hun energieverbruik terug te dringen.

Ruim twintig bedrijven uit deze regio tonen een scala aan producten: van duurzaam bouwen, vloerisolatie en vloerverwarming tot zonnepanelen zonder dakpannen. Verder vertellen bewoners welke maatregelen zij zelf hebben genomen en een aantal sprekers en experts, onder meer van Milieufederatie Zuid-Holland gaat in op wat je zelf en gezamenlijk in je buurt, wijk of stad kunt doen aan energiebesparing.

Ook WTH zal op deze avond aanwezig zijn om de bezoekers meer te vertellen over wat vloerverwarming kan bijdragen aan energiebesparing en duurzaamheid.

De Duurzaamheidsfabriek is te vinden aan de Leerparkpromenade 50 in Dordrecht. De toegang is gratis. Meer informatie over het programma vindt u op www.dordtduurzaam.nl.

________________________________________________________________________________________________

Noot voor de redactie:

Voor eventuele vragen en/of een toelichting kunt u op dinsdag, woensdag en donderdag contact opnemen met:

Claske de Ridder
Afdeling Marketing en Communicatie