WTH en BIM

WTH klaar voor BIM
WTH Vloerverwarming en –koeling is klaar voor BIM. Als eerste leverancier van vloerverwarming heeft WTH  een aantal 3D-modellen van regelunits beschikbaar om meegenomen te worden in het ‘virtuele gebouw’.

Steeds meer bedrijven in de bouw werken met BIM. Een aantal organisaties wordt zelfs verplicht om bij aanbestedingen via het BIM-principe te werken. WTH gaat mee met deze ontwikkelingen en kan haar klanten bedienen met de benodigde Revit-modellen voor hun specifieke project.

WTH is op dit moment in het bezit van de modellen van de regelunits type RUH-N, LT-N, C2050 de UMR Basis en de UMR uitbreiding . De komende maanden zal dit verder worden uitgebreid. Vanaf heden zijn deze modellen via de website wth.nl te downloaden.

BIM is inmiddels een bekende term in de hele bouwketen en staat voor Building Information Modeling. Het is een nieuwe manier van samenwerken van bouwpartners, waarbij in een 3D-model een gebouw volledig wordt uitgewerkt, inclusief de benodigde installaties. Op deze manier worden faalkosten in de bouw sterk verminderd, omdat de totale bouwketen op voorhand op elkaar is afgestemd.

Publicatiedatum: 29 januari 2013