TBI-bedrijven organiseren veiligheidsdag op 17 maart 2017

WTH zet veiligheid op 1. Dat doen we door te werken conform de TBI-Veiligheidsrichtlijn, door te investeren in trainingen en opleidingen, door goede veiligheidsprocedures te hanteren en te investeren in veilig materieel en materiaal. Daarnaast zijn we voortdurend bezig met het verhogen van het veiligheidsbewustzijn. Want het gaat vooral ook om het bewust veilige gedrag van onze mensen.

Bewust Veilig

Op 17 maart a.s. staan wij letterlijk en figuurlijk even stil bij veiligheid. Om het veiligheidsbewustzijn te verhogen organiseren we niet alleen bij TBI een Veiligheidsdag, maar wordt de dag landelijk georganiseerd, door onder andere Bouwend Nederland en Uneto VNI. Het thema is deze keer; ‘Bewust veilig’. Ieder bedrijf geeft hier op zijn eigen manier invulling aan met presentaties, korte filmpjes en speeches. Een belangrijk onderwerp op de agenda zijn de verbetervoorstellen voor veiligheid die in de aanloop van dit event uit het veld zijn verzameld. We kijken samen terug op de verbetervoorstellen van vorig jaar. Zo willen we leren van elkaar.

We doen het met zijn allen

Als we met de hele bouw-, infra- en technieksector de schouders zetten onder dit belangrijke thema, boeken we echt grote vooruitgang. Want wie wil er niet gezond en heelhuids thuiskomen na een dag hard werken?

Publicatiedatum: 27 februari 2017